Skip to content Skip to main menu Skip to utility menu
Survey of Information Literacy Instruction Practices in Canadian Academic Libraries

Survey of Information Literacy Instruction Practices in Canadian Academic Libraries

December 22, 2016

La version française suit

Are you an academic librarian with instructional responsibilities? You are invited to participate in an online survey aimed at Canadian academic librarians. The purpose of the survey is to identify instruction practices in Canadian academic libraries. The research is being done by Sarah Polkinghorne from the University of Alberta and Dr. Heidi Julien from the University at Buffalo.

This is the fifth time in the past twenty years that this survey has been conducted. By contributing to this longitudinal study, you will be contributing to our efforts to identify changes in librarians’ instructional practices over time.

We hope you will take the opportunity to contribute your experiences and opinions. The survey should take no more than 20 minutes to complete, and is accessible using either of these links:

The survey is voluntary. You have the right to not participate in this study, and you have the right not to respond to any particular question items on the survey. If you complete and submit the survey, your consent to participate will be assumed. Once your survey responses are submitted, you will not be able to withdraw from the study. The survey does not collect identifying information, so survey respondents are anonymous. The survey data will be handled in compliance with standard ethical principles. The study has been approved by the University of Alberta Research Ethics Board. The data will be used to write research papers and make conference presentations. You may benefit from your participation in this study because it offers an opportunity to reflect on your instructional practices and to express your opinions about your work. There is no known potential harm associated with participating. If you participate, your survey responses will be stored in a safe place until the study is completed and the results are disseminated (digital data will be password protected), then they will be deleted.

If you have any questions about this study, now or in the future, please contact:

Sarah Polkinghorne
University of Alberta Libraries
University of Alberta
sarah.polkinghorne@ualberta.ca, 780-492-5950

The plan for this study has been reviewed for its adherence to ethical guidelines by a Research Ethics Board at the University of Alberta. For questions regarding participant rights and ethical conduct of research, contact the Research Ethics Office at 780-492-2615.


Enquête sur les pratiques dans l’enseignement des compétences informationnelles dans les bibliothèques universitaires canadiennes

Si vous êtes un bibliothécaire universitaire chargé d’enseignement, ceci est une invitation à participer à une enquête en ligne qui s’adresse aux bibliothécaires universitaires travaillant au Canada et ayant des responsabilités d’enseignement. Le but de cette étude est d’identifier les pratiques de l’enseignement des compétences informationnelles dans les bibliothèques universitaires canadiennes. La recherche est conduite par Sarah Polkinghorne de l’Université de l’Alberta et le Dr Heidi Julien de l’Université SUNY à Buffalo.

C’est la cinquième fois au cours des vingt dernières années que cette enquête est menée. En contribuant à cette étude longitudinale, vous contribuerez à nos efforts pour identifier les changements dans les pratiques d’enseignement des bibliothécaires au fil du temps.

Nous espérons que vous saisirez cette occasion de partager votre expérience et vos opinions. L’enquête ne devrait pas prendre plus de 20 minutes à répondre et est accessible en utilisant l’un de ces liens:

L’enquête est volontaire. Vous avez le droit de ne pas participer à cette étude et vous avez le droit de ne pas répondre à certains éléments ou à des questions particulières de l’enquête. Si vous remplissez et soumettez l’enquête, votre consentement à participer sera présumé. Une fois les réponses à l’enquête soumises, vous ne pourrez plus vous retirer de l’étude. L’enquête ne recueille pas d’information permettant de vous identifier, les répondants à l’enquête sont donc anonymes. Les données de l’enquête seront traitées conformément aux principes éthiques habituels. L’étude a été approuvée par le Bureau d’éthique de la recherche de l’Université de l’Alberta. Les données seront utilisées pour rédiger des documents de recherche et faire des présentations lors de congrès. Vous pouvez bénéficier de votre participation à cette étude parce qu’elle offre l’occasion de réfléchir à vos pratiques pédagogiques et d’exprimer votre opinion sur votre travail. Il n’y a aucun risque potentiel connu associé à la participation. Si vous participez, vos réponses seront stockées dans un endroit sûr jusqu’à ce que l’étude soit terminée et que les résultats soient diffusés (les données informatiques seront protégées par mot de passe), puis elles seront supprimées.

Si vous avez des questions sur cette étude, maintenant ou dans l’avenir, veuillez communiquer avec :

Sarah Polkinghorne
Bibliothèques de l’Université de l’Alberta
Université de l’Alberta
sarah.polkinghorne@ualberta.ca, 780-492-5950

Un Comité d’éthique de la recherche de l’Université de l’Alberta a revu et approuvé cette étude selon les normes éthiques. Pour plus d’information sur les droits des participants et la conduite éthique de la recherche, veuillez contacter le Comité d’éthique de la recherche au 780-492-2615.

Add a new comment